ingen rubrik

Ingen rubik, ingen sömn och inget alkohol på länge. Det är vårt schema nu förtiden. Känns både bra och dåligt om man säger så. Något annat som både var bra och dåligt var gårdagen. Hade en kväll med kaaaaos!

Vi låg i sängen ända tills vi var tvugna att gå upp. Vi gjorde oss iordning och begav på till kalas, personalfest på g. När vi kom innanfördörren bjöds det på goda drinkar, sen fortsatte det vid bordet, öl, vin, cider, drinkar osv. Vi drack ett litet tag sen blev det buffé. Grymt! Vi åt, och skratta, tills det vart tid för lite allvar. Ja, vårt lag kom absolut sist på "guldklimpsjakten" haha, som tröst pris fick vi massa shots i baren, och det tackar man ju inte nej till. Kul var det iallafall, haha! Efter det fick vinnarna flaskor av champagne. Några timmar senare blev det en "liten" efterfest här hemma hos flingorna. Det var smockat med folk, all personal fick plats, det kan man ju inte tro. Men mycket folk = mycket liv = folk stördes. Så ut med alla människor och då låg jag och Nina och pratade i flera timmar. Fick någon timmes sömn, 2,5 om jag ska vara exakt. Upp till jobbet för att plocka undan frukosten, sen hade vi kaffeutbildning. Skt roligt. Sen fick vi vår "uniform" som folket så fint kallar dem och till sist plockade vi undan lunchen och förberedde för middagen.

Nu gör vi vår gamla rutin: ligger i sängen, pratar, myser med tända ljus och lyssnar på musik. Ska snart till pmatsalen för att se vad det serveras för middag, annars blir det godmiddag här hemma.

Nu är jag ledig fram tills nästa vecka, wey. Skönt med lite sovmorgon. Men vill gärna börja jobba på riktigt, och tro mig: det kommer bli så SJUKT mycket att göra.

PS: Jag och Nina bestämde oss för att skriva ett kort inlägg, ungefär: hej, hejdå. Men det blev lite längre än väntat. Haha



Bilder från igår & idag..




















Ingen rubik, ingen sömn och inget alkohol på länge. Det är vårt schema nu förtiden. Känns både bra och dåligt om man säger så. Något annat som både var bra och dåligt var gårdagen. Hade en kväll med kaaaaos!

Vi låg i sängen ända tills vi var tvugna att gå upp. Vi gjorde oss iordning och begav på till kalas, personalfest på g. När vi kom innanfördörren bjöds det på goda drinkar, sen fortsatte det vid bordet, öl, vin, cider, drinkar osv. Vi drack ett litet tag sen blev det buffé. Grymt! Vi åt, och skratta, tills det vart tid för lite allvar. Ja, vårt lag kom absolut sist på "guldklimpsjakten" haha, som tröst pris fick vi massa shots i baren, och det tackar man ju inte nej till. Kul var det iallafall, haha! Efter det fick vinnarna flaskor av champagne. Några timmar senare blev det en "liten" efterfest här hemma hos flingorna. Det var smockat med folk, all personal fick plats, det kan man ju inte tro. Men mycket folk = mycket liv = folk stördes. Så ut med alla människor och då låg jag och Nina och pratade i flera timmar. Fick någon timmes sömn, 2,5 om jag ska vara exakt. Upp till jobbet för att plocka undan frukosten, sen hade vi kaffeutbildning. Skt roligt. Sen fick vi vår "uniform" som folket så fint kallar dem och till sist plockade vi undan lunchen och förberedde för middagen.

Nu gör vi vår gamla rutin: ligger i sängen, pratar, myser med tända ljus och lyssnar på musik. Ska snart till pmatsalen för att se vad det serveras för middag, annars blir det godmiddag här hemma.

Nu är jag ledig fram tills nästa vecka, wey. Skönt med lite sovmorgon. Men vill gärna börja jobba på riktigt, och tro mig: det kommer bli så SJUKT mycket att göra.

PS: Jag och Nina bestämde oss för att skriva ett kort inlägg, ungefär: hej, hejdå. Men det blev lite längre än väntat. Haha



Bilder från igår & idag..




















Follow on Bloglovin
Kommentarer
Anonym:

Heej, det skulle vara jättesnällt om du frågade något på min frågestund :)



http://jeanettefredriksson.blogg.se

2011-12-16 | 15:14:34


♡Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
♡Vilken mejl kan jag nå dig på?:

♡Din blogg/hemsida:

♡Vad har du på hjärtat?:

Follow on Bloglovin
Trackback